tisdag 16 februari 2010



När vi köpte huset för två år sedan var källaren full med gamla fina Riihimäki-burkar. De var från början smutsiga, halväckliga och fyllda med gammal sylt efter att ha varit orörda i vem vet hur många år. De flesta av burkarna var tyvärr trasiga, men några lyckades jag rädda. Idag har jag städat lite på vinden, och passade då på att hitta nya uppgifter för de vackra burkarna, synd att låta dom stå tomma och oanvända. En burk fick bli samlingsplats för ljus och en annan ska få vara hemvist åt mina hela fyra stycken virkningsgarn. Flaskan med den härliga korken i porslin har jag ännu inte hittat någon användning för, så den får stå tom så länge.

1 kommentar:

  1. Har ju helt missat din blogg alltså! Var kanske in i början men har glömt att länka, skall åtgärda det genast! Googlade något och så hittade jag hit "i misstag" så kul!

    SvaraRadera