torsdag 5 augusti 2010

Bygghjälp


Denna sommar har åtminstone vädret varit på vår sida, till skillnad från diverse andra saker inte alltid gått som vi tänkt. Vi har hunnit med en del målande av både fönster och hus, och jag hoppas på så många vackra augustidagar framöver att huset skulle bli färdig målat. Vilket naturligtvis förutsätter att brädbeslåningen är på plats...Men det jobbar vi på för fullt. I helgen ska vi ha talko och det borde bli en hel del gjort om jag bara hinner förbereda det mesta. Jag och min tidsplanering går som sagt inte alltid ihop.
Förra veckan fick vi bygghjälp av min syster, hennes man och min pappa, och en hel del blev gjort igen när man är många. Jag och sis koncentrerade oss främst på att måla fönster, medan de andra isolerade mellanväggar. Min systers man är målare så han visade oss hur man spaklar, mycket tacksamt! Hur enkelt det kan se ut när ett proffs gör det!! Och hur svårt när man ska göra det själv! André fick in knixen direkt, så det blir nog han som sköter den biten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar