lördag 25 september 2010

Höstslask

Jag börjar bli lite less på utejobbet nu. En hel del jobb återstår att göras med brädbeslåningen, vi har inte ens kommit halvvägs. Det största arbetet återstår, det vill säga att flytta ut alla fönster och försöka komma på en bra tätningslösning.I detta regnväder skulle jag mycket hellre jobba inomhus med mitt senaste jag-smiter-undan-brädbeslåning-projekt, alltså taket i farstun. Kameran har varit borttappad en tid så jag har inga bilder, men taket är alltså nästan färdigt. Idag hämtade vi också hem golvet till farstun, det blir gråa stenplattor. Förhoppningsvis kan vi börja på med det inom några veckor. Jag hyser även ett litet hopp om extra arbetskraft imorgon, min lillebror och hans flickvän kommer kanske och hjälper oss en stund. Tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar