torsdag 2 juni 2011

i sakta mak


Nu känns det igen som om inget har hänt på sistone på bygget, men när jag tittade genom de senaste inläggen jag har gjort här kunde jag konstatera att vi faktiskt har fått alla golven färdiga nere, och ett färdigt på vinden. Har även börjat fundera på hurudana tak vi vill ha på övre våningen. Där nere behåller vi taken som de är, de kräver endast en målning. (och en hel hel del skrapning, men den obehagliga tanken skjuter jag på lite ännu)
Vårt badrum börjar arta sig, vi har väggarna klara, och snart börjar golvläggningen. Vi har en som gör arbetet åt oss, och det är oförklarligt härligt när någon annan jobbar på bygget, och gör det snabbt och skickligt. För oss skulle det ta tre gånger längre.
På bilden syns randen med glasmosaik, och lägg gärna märke till den supersnygga fönstersmygen. Jag är så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar