söndag 23 augusti 2009

Juthbacka


Så var det äntligen dags för Juthbacka marknad igen. Ifjol hade jag ingen möjliget att fara, så i år försökte jag vara där i god tid för att hinna gå runt och och fynda så mycket som möjligt. Vädret var underbart och stämningen var på topp när jag, en väninna och min mamma började strosa runt på området. Det tog inte heller länge att konstatera att det finns så många saker jag vill ha, jag var tvungen att begränsa mig.








Skåpet på bilden är jag såå glad att jag köpte. Jag vet ännu inte vad vi ska ha det till, men ett vackert skåp som detta hittar man alltid någon användning för, helt klart. De små sockerskålarna köpte jag också, och många andra intressanta saker.
Min väninna fyndade lite oväntat hon också, i slutet av dagen stod hon som ägare till en alldeles underbar röd fåtölj. Att hon inte hade någon egen bil och att hennes lägenhet är i Helsingfors var bara bisaker i sammanhanget. Med en sådan beslutsamhet övervinner man många hinder!

1 kommentar:

  1. oj det var verkligen jättekul på marknaden, nästa år måste jag se till att komma med egen paketbil :) jag har dessutom lyckats fixa skjuts till stolen, den får åka med helsingforskillen på onsdag. och vilka jättefina bilder du har på bloggen! och SÅ roligt att du bloggar alltså, roligt att få följa med bygget! kram :)

    SvaraRadera