onsdag 27 januari 2010

minusgrader

När sonen tog dagssömnen idag passade jag på att förbereda underlaget för några gipsskivor. Det finns många saker på bygget som väntar på att bli gjorda. Många små och relativt oviktiga saker, men sådana man vet att definitivt borde göras när man får den där efterlängtade extra lilla tiden. Idag kan jag pricka av en sån sak från min lista! Vi planterade tre träd i somras, ett krikonträd och två körsbärsträd, och idag fick jag äntligen hönsgaller runt ett av dem. Nu återstår två träd, men jag tänkte vara duktig och göra det imorgon. Vill ju inte att hararna ska gnaga upp dem redan första vintern!
Från huset kommer också de tre termometrarna på bilden, tyvärr har två gått sönder, men den finaste har lyckligtvis klarat sig undan skador, trots att den låg på marken en hel vinter. Dock visar den på bilden att det skulle vara flera grader plus, men det är långt ifrån sanningen. Den dag jag tog bilderna var det -25 grader, men jag var så snabb så kvicksilvret hann aldrig sjunka så lågt innan jag var tillbaka inne i värmen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar