lördag 13 mars 2010

våra dörrar





För några veckor sedan blev vår ytterdörr till huset färdig. En lokal snickare har gjort en åt oss, och två till min syster och hennes sambos hus i Sverige. Dörrarna är än så länge obehandlade, men nu inväntar jag vårens inspiration som ska ge mig energin att börja olja och måla dem. Färgen är redan bestämd, det blir Ottossons linoljefärg, en specialbeställd kulör som fick heta Replotgrå. Färgen finns redan på våra uthusdörrar, och inne i huset har fönsterbågarna ursprungligen haft den färgen. Vi kommer antagligen att måla ytterbågarna på huset i den färgen, men vi är inte helt säkra ännu. Jag har i snart två veckor lovat att lägga ut bilden av dörrarna på bloggen, och här är de nu S och F, tyvärr är bilderna inte de bästa, men de ger en fingervisning av hur de ser ut. Visst blev dom fina!
De två översta bilderna är min systers dörrar, och den som ligger på en golvhop är vår. Golvhopen är för övrigt vårt köksgolv.

2 kommentarer:

  1. Jättefina Bella! oj det är så roligt att följa med ert husbygge, kram :)

    SvaraRadera
  2. Wow! En egen färg för Replot! :)

    SvaraRadera