fredag 26 mars 2010

snöskottning





























Som så många andra känner jag att jag bara måste kommentera lite om all denna snö som kommit ner i vinter. På grund av lathet var vi inte till bygget på över tre veckor, eftersom det krävdes några timmars snöskottande för att bara ta sig in i huset. Drivorna framför huset gick mig nästan upp till låren...På bilden har jag kommit ca halvvägs i snöröjandet. Efter att huset var klart fortsatte vi med uthuset, men där var det tack och lov inte lika mycket...Det som var postitivt var att vi fick hängrännorna putsade när vi klättrade upp på drivorna som rasat ner från taket. Jag tycker det är så härligt när man de senaste dagarna har hört ljudet av snön som smälter, jag väntar så på påsken och våren och att resten av snön ska smälta bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar