tisdag 1 mars 2011

tålamod

Fortsättningsvis håller jag på med badrummet, och nya utmaningar och oväntade småsaker dyker konstant upp. För tillfället är det en mellanvägg som utmanar mig, både kunskapsmässigt och tålamodsmässigt. Men får jag bara hem de delar jag behöver så ska det nog ordna sig. Duschkranen ska beställas imorgon, vi hittade en som vi är nöjda med och som passar vår budjet.



Här är en bild på bastun så här långt. Längre än så här kommer vi inte heller förrän golvet är klart, men det känns roligt att åtminstone ett rum börjar få sin slutgiltiga form. Kan ju tillägga att det första nästan-klara-rummet förhoppningsvis också är det som i slutändan får förbli det mest sneda. Om man granskar listerna förstår man snabbt vad jag talar om. I något skede har huset rört på sig, och vi vet inte om det är tjälen eller om huset sättnat när vi lyfte elementen på plats. Det visar sig i sommar. Tyvärr vågar vi inte kakla badrummet innan vi listat ut vad som är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar