tisdag 22 februari 2011

bastulampan

Snart snart snart börjar vår bastu bli färdig. Känns märkligt att det rum vi för tillfället sätter ner mest tid på är det rum där vi kommer att tillbringa minst tid. Golvet till badrummet är beställt. En del pusslande blev det för att få den färg vi ville ha eftersom den inte tillverkas längre, men det lyckades till slut. Någon gång denna vecka borde det levereras.
Även bastukaminen är införskaffad, och idag kom jag på mig själv med att köpa den första saken till huset som vi inte båda sett och godkänt först. I och med att det enbart fanns två alternativ valde jag det billigare, och det var ju faktiskt enbart fråga om en bastulampa. Men det slog mig då hur mycket vi verkligen gör gemensamt när det kommer till bygget, vi kollar alltid med den andra före vi bestämmer något, även när det kommer till de små detaljerna. Förutom idag förstås då min telefon var hemma. Ikväll ska den på plats, och efter det kan vi göra klart resten av panelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar