måndag 30 januari 2012

ett till

Något som jag tycker om är att gå på lopptorg. Tyvärr är det allt för långt mellan mina besök, det kan lätt gå månader utan att jag sätter min fot på varken secondhand-butiker eller loppis. Nu har jag dock haft ett ryck igen i vinter, och fyndat en hel del intressanta och fina saker. Vinterns absolut bästa inköp hittade jag och André på Röda Korsets loppis i december...Två ganska illgröna fåtöljer i mycket bra skick. Och det bästa av allt, de kostade sex euro styck. Ett kap med andra ord! (har tyvärr inte någon bild på dem)



Förra veckans fredag hann jag och en god vän springa in på ett för mig helt nytt loppis, som tyvärr inte imponerade. Hälften av alla hyllor var tomma, antagligen har folk inte kommit igång efter julen. Kanske man borde föra dit egna saker? Vi har ju en hel del som vi inte kommer att ha användning för längre. Men det hjälper ju föga att vi har massor med loppismaterial när vi inte ens vet var vi har det...Senaste loppisrundan resulterade faktiskt i några fynd den också, trots att vi inte hade tiden på vår sida. Jag hittade ett plåtskåp, som antagligen blir vårt medicinskåp. Gult, rostigt och lagom skrangligt!
Jag är liksom svag för det här med burkar, skåp och skålar. Kommer på mig själv med att hitta sånt varje gång, och denna gång blev det hela två glasburkar, en plåtburk och en emaljskål. Och lite annat förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar