tisdag 24 januari 2012

svarta ballader




































När man är hemma med sjukt barn vet man aldrig var det slutar; en minut håller man i spyhinken, den andra minuten är det ordpyssel med gamla tidningar. Barnen klippte bitar ur tapeter som de ska ha i sitt rum när vi flyttar, låter vågat kanske, men vi har en hel del extra material som de fick använda sig av.

När vi rev tapeterna vid huset för några år sen så sparade jag så mycket av de gamla tapeterna som möjligt, och det var dessa som jag plockade fram idag. De har legat i en svart sopsäck (!) i fyra år, så det var alltså hög tid att en del av resterna kommer till användning.
Några av de vackraste dikter jag vet tillskriver jag Dan Andersson, och därför är det några av hans diktrader som jag vill ha på mina tavlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar