tisdag 29 september 2009

En dag på Byggnadsapoteket








Idag har jag och min lillebrors sambo spenderat en härlig dag på Byggnadsapoteket. Meningen var att jag skulle köpa fönsterbeslag till våra fönster, vilket jag också gjorde, men naturligtvis hittade jag också mycket annat. I en antikaffär i närheten fann jag två alldeles underbara lampetter i gjutjärn. Jag tror de ska få en plats nära vår kakelugn, men jag är inte säker. Måste prova mig fram.
Jag tog också med mig några provbitar på tapeter, det är så mycket lättare att få en uppfattning om tapeten när man håller i den. Jag har hittills mest tittat på bilder och de ger inte de vackra tapeternera rättvisa. Vi var helt fascinerade av alla de färgsättningar och kombinationer som fanns överallt, och alla intressanta detaljer!
Vi tog en hel del bilder under dagen, här är ett urval av både sådant vi inspirerades av och sådant vi köpte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar