måndag 7 september 2009

Vackra spetsar



















Min lillebror och hans sambo köpte ett gammalt vackert stockhus i början av sommaren, bilden på det finns under ett tidigare blogginlägg. För någon vecka sedan var vi dit igen, och denna gång hann jag gräva runt lite bland alla de ljuvliga kläder som lämnats kvar. Bland annat fann jag en vacker sorgehatt som jag tyvärr inte tog någon bild av. Däremot fann jag denna fina klänning med de underbaraste spetsar man kan tänka sig. För mig som är allt annat än handarbetande av mig, kan inte föreställa mig den tid och det arbete som satts ner på att göra denna klänning. Jag ger all min beundran för det tålamod och flit som tidigare generationer har uppvisat, ett slags tålamod som jag gott kunde ha mer av när jag står och målar alla mina ynka 40 fönsterbågar...

1 kommentar:

  1. åh jag längtar själv efter att i lugn o ro få gå igenom alla härliga grejer och huset och bara få bekanta sig me stället... :) men,men, det lär nog int hända på en tid ännu :/
    Men trevligt att det går framåt me ert husprojekt! :D

    SvaraRadera