fredag 16 juli 2010

Minutschema?


På bygget är det allt annat än semester, det arbetas från morgon till kväll. Förmiddagsarbetarna bestod av mig själv, mina två barn och deras kusin. Jag försökte reda upp lite i rådderiet inne i huset. Kan inte säga om jag förvärrade det eller om det bättre, tror att jag mest bara flyttade saker från en plats till en annan. Även om det går helt bra att bygga när de små är med måste man naturligtvis välja sina sysslor, det måste gå att bli avbruten när som helst. Även denna dag medlade jag mellan varven. Det var bilar som motvilligt lånas ut, två vill leka dinosaurie medan en vill rutscha, skor faller av, törsten för stor...De orkade duktigt trots värmen, och två timmar var de med mig.
Det barnfria eftermiddagspasset blev betydligt effektivare, och nu är alla sidor på nya delen färdiga. Imorgon ska de målas, sen ska ribborna på. På gamla delen rivs det flitigt och snart är hela norrsidan utan brädbeslåning. Vindskyddsskivorna hämtades hem idag av vår snälla varutransportör, och de väntar på att få spikas upp. Planen är att få upp så många som möjligt i helgen.
Jag fick dessutom nys om ett gårdsloppis här i närheten, och dit vill jag också hinna. Borde man införa ett minutschema?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar