tisdag 13 juli 2010

picknick










































När bilens temperaturmätare visar 32 grader är det lika bra att direkt ge upp alla dagens intentioner att försöka bygga. Däremot var vädret ypperligt för en picknick. I dagens korg finner man alltså barnens solkläder, mina byggkläder (utifall att...)lite gott att tugga på, den obligatoriska Lantliv-tidningen, kamera och någon trip. Eftersom jag försöker vara optimistisk inledde vi picknicken på bygget med att måla fågelholken, som jag hade lovat. Värmen däckade dock oss snabbt, så efter 45 minuter befann vi oss på väg mot stranden. Ett såå mycket bättre alternativ...Imorgon kanske är en bättre byggdag för min del, men min andra hälft trotsar värmen och bygger för fullt även en dag som denna, jag tror han sätter upp vindskyddsskivor på ena gaveln. Snart är en gavel helt täckt av skivor, och så fort vi fått en getingfamilj att flytta så fortsätter vi med följande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar